Raccoon City élőben
Forgatási készülődések felvevések avagy, hogy tudot Milla Jovovich leszaladni egy 85 méter magas felhőkarcoloról úgy, hogy csak egy kötél tartja!
RACCOON CITY - ÉLŐBEN
A RESIDENT EVIL: Apocalypse című filmet hangszínpadokon, és különböző kanadai helyszíneken, Torontóban és a közeli Hamiltonban forgatták. A város karaktere és a filmben való felhasználása a produkció kulcsfontosságú eleme volt. "Ehhez a filmhez alapvetően egy nagy, észak-amerikai városra volt szükségünk, és ezt az elemet találtuk meg Torontóban." - mondja Don Carmody producer, aki számos nagyszabású filmet forgatott már ebben a városban, köztük az Oscar-díjas Chicago című filmet. "Napokig lefoglaltunk a forgatás céljára fontos útvonalakat, a Városházát két hétig használtuk, a helikoptereink repkedtek a város felett, aknák robbantak, ablakokra lövöldöztünk. Egész tömböket zártunk le a Nem-Holtak-kal folyó utcai tűzharc jelenetek forgatásához. Nem tudok még egy városról, ahol mindezt így megtehettük volna, azzal a segítséggel és együttműködéssel, amiben itt volt részünk."
Paul Denham Austerberry látványtervező Torontó építészeti jellegzetességeit használta fel annak a Raccoon City-nek a megteremtéséhez, amit a város pusztulásának éjszakáján látunk. Toronto egyedi Városháza épülete, Vijo Revell finn építész klasszikusnak számító modernista stílusú alkotása, a film fontos helyszíne lett. A forgatócsoport az egész felső szintet birtokba vette, és a városi testületek tanácstermeit magában foglaló, kör alakú központi rész körül készítette a felvételeket. Az épületet kissé a film céljaihoz igazítva, Austerberry egy üvegcsarnokot alakított ki a kör alakú központi rész köré. Napközben változatlanul a város ügyeit intézték itt, de októberben két hétig - éjszakánként a Gonosz vert itt tanyát.
Alice-nak a Városházán történő leereszkedéséhez Alexander Witt rendező elképzelése alapján dolgoztak ki egy fantasztikus és meglepő megoldást a néző vizuális "megtévesztésére". "Ki akartam használni az épület egyedi adottságait, az egymás tükörképét képező két, homorúan boltíves toronnyal." - magyarázza Witt. "Úgy képzeltem el, hogy ez a felvétel úgy hasson, mintha Alice egy szűk vízszintes felszínen futna. Aztán, amikor a kamera egy villámgyors, kilencven fokos fordulatot tesz, a néző hirtelen rájön, hogy egyenesen lefelé fut az épület élén. Azt remélem, hogy ez a látvány ezzel a majdnem földön kívüli harcossal, tényleg lebilincselő lesz."
A kamerát úgy szerelték fel, hogy kövesse Jovovich útját, ahogy lefelé halad az épületen, és a kamera kb. az út felénél tegye meg a fordulatot. "Az egyetlen bökkenő ebben a tervben természetesen az volt, hogy Alice-nak arccal lefelé kellett mennie egy 85 m magas épület oldalán, a hevederéhez erősített egyetlen drótkötélen függve." - magyarázza Witt.
Jeremy Bolt hozzáteszi: "Valószínűleg azt a benyomást kelti majd, mintha egy méregdrága, briliáns vizuális effektus lenne, pedig közvetlenül, a valóságról készült felvételről van szó. Ez a mutatvány itt mindennél izgalmasabb."
Habár Jovovich rendkívül lelkesen maga akarta végrehajtani a mutatványt, a produkcióval kapcsolatban álló biztosító társaság vétót emelt a sztár ilyen bizonytalan helyzetben való személyes közreműködése ellen - bármilyen biztonságos is a heveder és a drótkötél. Így ez azon kevés jelenetek egyike, amelyekben Jovovich helyett dublőre, Joanne Leach végezte a mutatványt. Összesen tizenkétszer tette meg a hihetetlen utat az épület oldalán.
Jovovich lentről, a földről figyelte a mutatványt, és nem győzött álmélkodni. "Őrületes volt. Ez a lány szabályosan leszaladt az épület oldalán, 85 m magasságból, teljes sebességgel, egyetlen szál dróton függve. Én az utolsó 20 métert tettem meg így, és az is rémítő volt, és akkor még visszafogottan fejeztem ki magam. Nem sikítottam; ’hoztam’ a figurát - kemény voltam, mint Alice. De belül, persze, fohászkodtam: ’Istenem! Hogy fogom én ezt megcsinálni?’"
Az őrület folytatódott a Városházán folyó forgatásokon is. Az évszakhoz képest szokatlanul hideg időjárás köszöntött a városra, fagypont alatti hőmérsékletekkel. A forgatás hátralévő egy hónapjában főleg éjszakai, külső felvételeket kellett készíteniük. Jovovich felidézi a filmbéli öltözékeiről hónapokkal a forgatás előtt folytatott megbeszélést: "Az volt az őrült rögeszmém, hogy szexis legyek a filmben. Úgyhogy azzal az ötlettel álltam elő, hogy legyen Raccoon City-ben éppen egy hőhullám a cselekmény idején. És persze nemcsak rólam volt szó - ott volt Jill Valentine is, a miniszoknyájában a feszes kis toppal. Hőség Raccoon City-ben! Ezzel szemben októberben forgatunk, és egész éjjel kint vagyunk a szabad ég alatt. De most már nincs mit tenni, nem cserélhetünk öltözéket. Végülis ez A Kaptár. Nem vehetünk fel csuklyás zubbonyt!"
Egy másik, szintén háztetőn játszódó mutatványt a városközpontban, egy negyven emeletes irodaépület, egy feketén csillogó felhőkarcoló tetején vettek fel. Bolt producer így beszél erről: "Valójában az történt, hogy egy kaszkadőr, majdnem 23 méterrel a felhőkarcoló felett kiugrott egy helikopterből. Egy dolgot megtanultunk, Paul is és én is, nevezetesen azt, hogy ha valamit eredetiben, igazán megtörténten fel lehet venni, akkor az jobban is fog hatni a vásznon. Ez volt az első számú szabály ennél a filmnél - minden legyen annyira valóságos, amennyire csak lehetséges."
|